Veelgestelde vragen

Bestellen en betalen

Een bestelling plaatsen

Plaats de artikelen die u wilt kopen in uw winkelmand door te klikken op de blauwe button: in winkelmand. Om te bekijken wat u in uw winkelmand heeft klikt u op het winkelmandje rechts bovenaan de pagina.

Bent u klaar met winkelen? Klik dan in uw winkelwagen op de knop ‘doorgaan naar afrekenen’. U komt dan op de afrekenpagina.

Om uw bestelling te kunnen verwerken en versturen, vragen wij u enkele persoonlijke gegevens. Vervolgens controleert u uw bestelling en kiest u een van de betaalmogelijkheden. Als u klaar bent met het invullen klikt u op ‘bestelling plaatsen’. U ontvangt van ons via e-mail een bestelbevestiging. Na ontvangst van de betaling, wordt uw bestelling verstuurd.

Bent u op de afrekenpagina en wilt u uw bestelling aanpassen? Klik dan op uw winkel mandje rechts bovenaan de pagina. In de winkelwagen kunt u de bestelling wijzigen.

Telefonisch bestellen

Bestelt u liever telefonisch? Dit is bij ons een mogelijkheid. Neem in dit geval telefonisch contact op met onze klantenservice. Dan maken wij de bestelling voor u aan.

Als wij de bestelling ingevoerd hebben, dan krijgt u een mail met de bestelbevestiging en de rekeninggegevens om uw betaling te doen. Als wij uw betaling hebben ontvangen en verwerkt, sturen wij de bestelling naar u op. Ons telefoonnummer kan u vinden op onze contact pagina.

Betaalmogelijkheden

Bij Puzzlestore.nl bieden we verschillende betaalmogelijkheden: IDEAL, PayPal, Sofort en bankoverschrijving. Via PayPal kan u met uw creditcard betalen.

Om gebruik te kunnen maken van PayPal moet u wel een account bij PayPal aanmaken.

Annuleren

Soms komt het voor dat u af wilt zien van de bestelling. In dat geval raden wij u aan om zo snel mogelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Ons telefoonnummer vindt u op deze pagina.

Onze klantenservice zal nagaan of het mogelijk is de bestelling nog voor de verzending plaatsvindt te annuleren. In dat geval annuleren wij de bestelling en zal het aankoopbedrag op uw rekening teruggestort worden. Is een annulering niet meer mogelijk, dan vragen wij u om het pakket aan de deur te weigeren.

Garantie

Wettelijk gezien heeft u recht op een deugdelijk product. Het kan voorkomen dat het product incompleet of beschadigd bij u aankomt. Omdat wij graag een goede service verlenen vragen wij u via de mail contact op te nemen met onze klantenservice. Vermeld daarbij uw bestelnummer en de naam waaronder de bestelling is geplaatst. Onze contactinformatie is terug te vinden op onze contactpagina.

Met iedere fabrikant hebben wij aparte afspraken. Daarom zullen wij u soms vragen een foto of een formulier in te vullen, zodat wij u kunnen verzekeren van een juiste klachtenafhandeling.

Verzending en retouren

Verzending

Als de producten die u bestelt, bij ons op voorraad zijn, dan zal uw bestelling, mits voor 20.00 uur besteld en de betaling door ons ontvangen, nog dezelfde dag verzonden worden. Over het algemeen houdt dit in dat u de volgende dag uw pakket in ontvangst kan nemen.

Wij versturen uw bestelling met PostNL. U krijgt via de mail van PostNL uw track&trace code. Door de link in deze e-mail te volgen kan u precies zien waar in het verzendproces uw pakket zich bevindt en wanneer deze bij u bezorgd zal worden.

Levertijden

Bij de producten staat dat een product op voorraad is of wat de verwachte levertijd is. Bestellingen worden uitgeleverd als alle producten in een bestelling op voorraad zijn.

Dit betekent dat als u een bestelling plaatst met een product erin dat niet op voorraad is, de bestelling vastgehouden wordt totdat ook het laatste product op voorraad is.

Is de verwachte levertijd langer dan bij het product vermeld staat (bijvoorbeeld omdat de leverancier het product niet op voorraad heeft), dan laten wij dat zo snel mogelijk weten via de mail.

Verzendkosten

Verzendkosten voor bestellingen binnen Nederland: bij bestellingen tot 49,99 zijn de verzendkosten 4,95. Daarboven is de verzending gratis.

Voor bestellingen naar België geldt een vast verzendtarief van 8,95.

Retourneren

Bij Puzzlestore.nl kunt u een artikel binnen 14 dagen, in een deugdelijke kartonnen verpakking, terugsturen naar het op de contactpagina aangegeven adres. Wij verzoeken u om uw factuur of pakbon bij te voegen zodat wij de retourzending in behandeling kunnen nemen. De kosten voor het retourneren van uw (deel)bestelling zijn voor uw rekening.

Retouren worden binnen 5 werkdagen na ontvangst in behandeling genomen. Terugbetalingen vinden plaats binnen 10 werkdagen na ontvangst van de retour.

Uitgesloten van retour zijn artikelen die geopend of gebruikt zijn, of voorzien van unieke codes, zoals cadeaubonnen.

Uw account

Een account aanmaken

Het is mogelijk een account bij ons aan te maken. Een van de voordelen hiervan is dat u puzzelpunten kunt sparen. Een account aanmaken kunt u doen door bovenaan deze pagina op het persoons icoontje te drukken. Daarna krijgt u de mogelijkheid uw e-mailadres in te voeren en een wachtwoord te kiezen.

De andere optie is om een account aan te maken tijdens het afronden van uw bestelling. In dit geval worden ook uw NAW-gegevens automatisch opgeslagen. Dit is erg handig voor uw volgende bestellingen omdat u deze dan niet meer opnieuw in hoeft te voeren. Vink het vakje ‘account aanmaken’ aan tijdens het invullen van uw adresgegevens.

Account verwijderen

Een aanvraag voor het verwijderen van uw account kunt u doen via het contactformulier. Wij sturen binnen 30 dagen na de aanvraag een mail waarin u het verwijderen van het account kan bevestigen. Let op, deze mail kan in uw spam inbox terecht komen. Na de bevestiging verwijderen we het account officieel, waarna u automatisch bericht krijgt.

Accountinformatie inzien

Het inzien van gegevens behoort tot de mogelijkheden. Stuur hiervoor via het contactformulier een aanvraag. Wij nemen deze binnen 30 dagen in behandeling.

U ontvangt van ons via de mail het verzoek om uw aanvraag te bevestigen. Nadat u de aanvraag bevestigd heeft zullen wij u een link toesturen waarmee het mogelijk is een export van uw gegevens te downloaden. Eventuele aanpassingen van uw gegevens kunt u via de mail aan ons doorgeven.

Mijn wenslijst

In uw account bij ons heeft u de mogelijkheid om een wenslijst bij te houden. Om een product toe te voegen aan uw wenslijst klikt u op het hartje rechts bovenin de afbeelding van een product. Het product wordt dan automatisch op uw lijst gezet. Voor het verwijderen van een product van uw wenslijst klikt u op het kruisje voor het product op deze pagina.

Is het tijd om een van de producten op uw wenslijst te bestellen? Klik dan op de knop ‘toevoegen aan winkelwagen’. Het gekozen product wordt toegevoegd aan uw winkelwagen en automatisch verwijderd van uw wenslijst.